15 хвилин рятують життя

Примітно, що Всесвітній день донора крові – єдиний день, що не присвячений боротьбі проти конкретної хвороби чи існуючої небезпеки для здоров'я людини, як, наприклад, СНІД, туберкульоз або тютюнопаління. Адже попри всі медичні досягнення в генетиці та біологічній промисловості, досі не існує аналогу крові при лікуванні багатьох медичних станів – від кровотеч, гематологічних злоякісних новоутворень і до великих хірургічних операцій (від 40% до 54% крові в країнах з середнім рівнем доходу переливається дітям віком до 5 років).
Єдиним найбільш безпечним та надійним джерелом крові на сьогодні залишаються добровільні безоплатні донори. Тому цьогоріч фокус кампанії зосереджений на важливості саме добровільного, регулярного та безоплатного донорства крові та її компонентів.
«До війни, за даними 2020 року, в Україні було майже втричі менше донорів крові, аніж рекомендує Всесвітня організація охорони здоров’я. З початком повномасштабної війни потреба в донорській крові різко зросла, але українці проявили свою згуртованість і з перших днів російської агресії здійснюють донації, стають регулярними донорами і закривають потреби в донорській крові. Регулярні донори особливо чуйні до закликів про допомогу, оскільки кожен з них став щирим прихильником саме добровільного безоплатного донорства», – розповів генеральний директор «Українського центру трансплант-координації» Дмитро Коваль.
Основним напрямком цьогорічної кампанії стане тема «15 хвилин, що рятують життя», розроблена для подолання одного із головних бар'єрів – уявлення про донорство як про тривалу та складну процедуру. Також на діджитал-каналах Starlight Media, УЦТК та партнерів виходитимуть суміжні тематичні серії матеріалів, покликані мотивувати більшу кількість людей ставати донорами крові на постійній основі.
«Існують дії, які здатні змінити світ на краще, і рішення стати донором належить саме до таких. На жаль, навколо донорства досі існує багато міфів, які заважають йому стати по-справжньому масовим явищем. А з іншого боку — просте та чесне інформування про те, наскільки критично потрібна кров, може допомогти людям ухвалити це свідоме й важливе рішення. Ми раді знову долучитися до цієї місії — місії, що рятує життя», – зазначила маркетинг-директорка телеканалів ICTV та ICTV2 Поліна Толмачова.
Долучайтеся до кампанії «Донорство – безцінне» та ставайте регулярними донорами. Ваші 15 хвилин можуть стати для когось цілим життям.
Минулого року SLM-новини разом з Українським центром трансплант-координації (УЦТК) Минулого року до Всесвітнього дня донора Starlight Media, «Факти ICTV» та «Вікна» ініціювали соціальну кампанію «Донорство – безцінне». Відомі телеведучі – Оксана Гутцайт, Олена Фроляк та Яна Брензей знялися у тематичному промо-ролику, де у якості донорів наголосили на важливості регулярного донорства крові серед молоді та широкої громадськості.